

Ovdje se nismo bavili opremama i pogonima, odnosno vagali koje vozilo za koju cijenu što nudi. Orijentirali smo se isključivo na početne cijene modela. Presjek najjeftinijih podijelili smo u 11 klasa.
Nije bilo lako, ne pronaći cijene, već podijeliti vozila po klasama. U doba kad samo proizvođači znaju (tvrde) da je riječ o crossoveru, kompaktnom SUV ili SUV, teško je odrediti koji model pripada kojoj klasi. No nekako smo se vodili dimenzijama, pa ako se i nećete složiti u potpunosti s našom klasifikacijom, nemojte nam previše zamjeriti.
Mnoštvo je mini automobila cjenovno ispod 80 tisuća kuna, a Toyota Aygo za 73.600 kuna i Mitsubishi Space Star za 77.900 kuna bili su najbliže našem francuskom pobjedniku.
Čak se šest ‘građana’ uguralo ispod 90 tisuća kuna, dok su najljući Dacijini konkurenti Kia Rio s cijenom od 82.990 kuna i Toyota Yaris s cijenom od 88.100 kuna.
Pored Ceeda pravi kompakti u tom smislu riječi (hatchback modeli s pet vrata) pokazali su najpovoljnijima i Hyundai i30 te Škoda Scala za 117.760, odnosno 119.518 kuna. No bilo bi nepravedno u ovoj klasi ne spomenuti pomalo neobične, usudit ćemo se reći rudimentnije automobile koji svojom cijenom ipak ruše ovu prvu trojku. Radi se o dimenzijski kompaktnim automobilima, ali s četvora vrata u sedan izvedbi. Oni su Dacia Logan (74.400 kn), Citroen C-Elysee (92.900 kn) i Peugeot 301 (108.640 kn).
Ova pomalo umiruća klasa najmanje je sadržajna u cjenicima, a samo se tri modela prodaju za manje od 200 tisuća kuna. Uz spomenuti Hyundai tu su još Renault Talisman za 191.000 kn te Opel Insignia za 194.331 kuna.
Za razliku od srednje klase ova je zastupljena s još manje modela na našem tržištu. Pored ‘Šveđana’ još je jedan automobil ušao u klasu ‘ispod 300 tisuća’. To je VW Arteon s cijenom od 298.838 kuna, dok je treći u poretku Mercedesova S klasa s 368.513 kuna.
Ovdje zaista ima svega pa je jako teško bilo odrediti koji je pravi crossover, a koji ulazi u klasu većeg i ozbiljnijeg SUV-a. Definitivno najnapućenija klasa na tržištu iznjedrila je sljedeće rezultate. Uz Kiju drugi i treći po redu su Renault Captur za 113.400 kuna i Hyundai Kona za 116.990 kuna.
Može se kupiti dosta modela, pogotovo ako pristajete na modele koji na lageru stoje iz 2019. godine. Tako je i Kia Sportage dostupna od 151.990 kn, novi Renault Kadjar nudi se zaza 157.800 kuna, a Seat Ateca sa 85 KS dostupna je od za 158.514 kuna. Kraljiva ponude SUV-klase, možda malo manja, ipak je S-Cross hibrid sa 129 KS po cijeni od 138 tisuća kuna. Možda ga neki smatraju crossoverom, ali…
Ovdje smo uzimali u obzir samo prava terenska vozila sa stalnim 4WD pogonom. Uz gomilu SUV-ova malo je pravih istinskih terenaca. Iako se i kod Ignisa pa tako i kod Fiata Pande na drugom mjestu (109.490 kn) radi o činjenici da su to mali gradski automobili, zbog male mase, imaju zadovoljavajuće terenske mogućnosti te su dodatno nešto udaljeniji od tla. Slijedi ih Dacia Duster.
Pick-up scenu čini vrlo malo modela, D-Maxa kao najpovoljnijeg prati Toyota Hilux, također sa Single Cab rješenjem kabine. Nešto skuplji je Ford Ranger (207.500 kn) no on se prodaje samo u Double Cab verziji.
Nekoć su i manje ekskluzivnije marke pravile kabriolete, no danas takvi modeli sigurno ne okupljaju toliko pažnje kupaca koji su više orijentirani k ergonomiji. Pa je tako uz časne iznimke kabrio svijet ostao rezerviran za skuplje i atraktivnije modele. Mazda i Fiat s bratskim modelima MX-5 i 124 Spider potkrali su se među povoljnijim primjercima, no potonjeg više nema u ponudi. Zato je tu još jedan ‘povoljan’ Mini Cabrio za 198 tisuća kuna, a u svijet ekskluzive vas vodi Mercedes C klase Cabrio s cijenom od 361.843 kuna. BMW-ovi cjenici su već duže u izradi, no predmnijevamo kako bi se u borbu za tri najpovoljnija možda upetljao i BMW Serije 2 u kabrio izvedbi.
Njegov električni brat blizanac VW Up! sigurno bi ušao u konkurenciju, međutim više ga nema u konfiguratoru. Drugi električar među povoljnijima jest Smart EQ fortwo za 176.375 kuna. Treći električni automobil na našem spisku je Corsa-e za 242.358 kuna.