Leon je podigao ljestvicu kvalitete, može li hladnokrvno konkurirati novom Golfu i Audiju A3?

Upravo danas smo trebali biti za volanom novog Leona u Barceloni i pisati vam iz prve ruke o dojmovima. No, kako nas je korona virus zatočio u naše domove, iz naslonjača vam donosimo sve što trebate znati o novom Seatovom kompaktu uz blagu komparaciju s 'dečkima' iz bratskih marki – Golfom i Audijem A3

Možda se dosad i nije dogodilo da su u isto vrijeme predstavljena sva tri aduta snažnog njemačkog VW koncerna. Idemo abecednim redom: Audi A3, Seat Leon i Volkswagen Golf. Tehnološka braća silaze s iste MQB platforme, dakako uz češku sestru Octaviju. O Golfu, Octaviji i Audiju smo već pisali i sada vam dugujemo ponešto i o četvrtoj generaciji lava iz Martorella.

Seat je u razvoj novog Leona uložio 1,1 milijardu eura

U usporedbi s prethodnikom narastao je za 86 mm (4368 mm), nešto je uži (1800 mm) i niži (1456 mm). A to znači da je od Audija duži za dva, a od Golfa za osam cm. Međuosovinski razmak iznosi 2686 mm, što je 50 mm više od treće generacije. Tu Audija ‘šiša’ za četiri, a Golfa za pet cm. U karavanskoj Sportstourer izvedbi dimenzije su mu 4642/1800/1456 mm.

U unutrašnjosti vlada veliki 10 inčni dodirni zaslon multimedije, koji prepoznaje geste te osigurava bolju interakciju s putnicima zbog smanjene upotrebe tipki. Prema željama i ovisno o stupnju opreme kupci će kao i kod Audija i Golfa moći osnovne podatke o vožnji dobivati preko virtualnog kokpita.

U prtljažnik će stati 380 l, što je rezultat istovjetan prethodnoj generaciji, ali i u kubni centimetar istih dimenzija kao i kod A3 i VW-a. No, Sportstourer nudi čak 617 l, što je pak 50 l više nego kod prethodnika. Ako je prtljažnik isti, je li i ponuda motora ista kao i u Golfa i Audija?

Tri benzinca i dva dizelaša, stiže i ‘plinaš’

Može odmah reći – da! S iznimkom da će Leon u startu kretati i sa slabijim 1.0 TSI motorom s 90 KS. Na njega se naslanja snažniji 1.0 TSI sa 110 KS, a nastavno idu 1.5 TSI motori sa 130 i 150 KS. Očekuje se i dolazak izvedbi s 2.0 TSI motorom sa 190 KS i CNG (1.5 TGI) plinske verzije sa 130 KS. Kod dizelaša imamo dvolitreni motor (2.0 TDI) sa 115 i 150 KS.

Također se u bližoj budućnosti očekuje i mild hibridna izvedba u kombinaciji 1.5 TSI motora i 48 voltne baterije te DSG mjenjača. Seat će u četvrtoj generaciji proširiti elektrifikaciju modela s plug-in verzijom, gdje će surađivati 1.4 TSI motor s elektromotorom i 13 kWh baterijom. Ukupna izlazna snaga je 204 KS, a autonomija prema WLTP-u isključivo na struju iznosi 60 km. Ovaj pogon bit će ukomponiran s DSG mjenjačem.

Novi će leon poput stare inačice biti opremljen reference, style, xcellence ili fr stupnjevima opreme Leon je, kako tvrde iz Seata, najsigurniji Seat ikad proizveden. U njega su integrirani neki od najnaprednijih dostupnih sustava potpora za vozača, uključujući prediktivnu automatsku regulaciju razmaka te sustave Emergency Assist i Travel Assist.

Leon će na naše tržište stići u travnju, iako još ne znamo početne cijene ono što znamo je da će u Njemačkoj kretati od 20 tisuća eura.

Tu su i adaptivni tempomat (ACC) koji radi do brzine od 210 km/h te DCC sustav regulacije rada ovjesa. Radi se adaptivnom reguliranju amortizera ovisno o stanju na prometnici, dok se istovremeno uzimaju u obzir vozačevi pokreti upravljačem te postupci kočenja i ubrzanja radi prilagodbe ovjesa te optimizacije amortizacije na svakom kotaču. Sve je zaokruženo sustavom protiv napuštanja trake te upozorenjem o vozilu u mrtvom kutu.