Kymco CV3 550i ABS – Hightech za urbanu svakodnevicu
Kymcov tricikl CV3 vlasnicima vozačke dozvole B-kategorije starijima od 21 godine nudi mogućnost svladavanja urbane svakodnevice na jednostavniji način no u automobilu, a pritom je i sigurniji od vozila na dva kotača
Mišljenja o skuterima na tri kotača iliti triciklima su podijeljena. Vozači motocikala ih ismijavaju, ljubitelji skutera ih pak smatraju besmislenima. No unatoč predrasudama europske metropole poput Milana, Pariza ili Madrida su ih pune, a odnedavno im je popularnost porasla i u Hrvatskoj. Naime, posljednje izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama omogućile su vlasnicima B-kategorije starijima od 21 godine da mogu upravljati i triciklima. I tu zapravo počinje njihov komercijalni uzlet.
Kymco, cijenjeni tajvanski proizvođač skutera koji su na glasu kao ‘žilavi’ i vrlo pouzdani, nedavno je predstavio CV3. Iako je zapravo prednji ovjes njegova posebnost, u prvi plan upada – pogonski agregat. Naime, paralelni twin obujma 550 ccm preuzet je iz maksi skutera AK 550 i razvija 51 KS te okretni moment od 52 Nm. Previše za neiskusne vlasnike B-kategorije koji tek trebaju otkriti čari vožnje na tri kotača? Uvijek postoji mogućnost da odaberete mod Rain koji snagu smanjuje na 34 KS, a okretni moment na 47 Nm. Uz to, na raspolaganju vam je kontrola trakcije koja će ‘kastrirati’ isporuku okretnog momenta na stražnji kotač te time spriječiti proklizavanje.
Budući da skuter ima CVT, sve što morate znati jest – ubrzati i kočiti. A ovo posljednje s dva kotača i dva diska sprijeda ne bi trebalo biti veći problem, jer je trakcija zapravo kao i na vozilu s četiri kotača, a uz to imate i pomoć ABS-a. Malo i o ubrzanju – paralelni twin je zapanjujuće uglađen, snagu razvija linearno i neprimjetno. Tricikl prema instrumentima na autocesti postiže brzinu od 160 km/h, što je zapravo realnih 150 km/h. Nismo uspjeli utvrditi potrošnju zbog relativno kratke testne vožnje, no ona bi trebala biti malo viša no kod AK 550, što je otprilike 4,5 do 5,0 l/100 km.
Prijeđimo na meritum ovog testa – kako se vozi CV3? Mnogo uravnoteženije no što smo očekivali. Iz dosadašnjeg iskustva znamo da su skuteri na tri kotača (Piaggio MP3, Gilera Fuocco, Yamaha Niken, Peugeot Metropolis) poprilično teški, što znači da je tromost u vožnji gotovo neizbježna, li CV3 – unatoč masi od 280 kg – to skriva iznenađujuće dobro. No izazov za nove vozače ove kategorije neće biti samo masa, već i visina sjedala od 795 mm. Sjedalo je poprilično široko, što dodatno udaljava noge od tla, ali vozači ili vozačice iznad 175 cm s njime ne bi trebali imati problema.
Isto tako, nakon što se prilagodite činjenici da gradskim prometom ne možete manevrirati tako hrabro kao skuterom, vrlo brzo ćete uživati u prednostima triju kotača. Jer ondje gdje je sa skuterom uvijek potreban oprez, primjerice na mokroj podlozi, tramvajskim tračnicama ili skliskom asfaltu, triciklom možete proći pouzdano i hitro. Nema klizanja, nesigurnosti – jednostavno ga spustite u nagib i prolazite zavoj ili kružni tok bez razmišljanja.
Za kontrolu prednjih kotača Kymco koristi sustav dvostrukih teleskopskih cijevi po kotaču nazvan ‘Kymco Advance Leaning Suspension’ iliti skraćeno KALS. Sprijeda su dva kotača veličine 13 inča, a straga kotač od 15 inča s gumom širine 160. Ukratko – ponašanje u vožnji nije nikakva senzacija i zapravo se ne razlikuje mnogo od skutera, s razlikom da je vožnja na pravcu stabilnija, a u nagibu sigurnija.
Jedan od elemenata koje tricikl mora zadovoljiti da bi se njime upravljalo B-kategorijom je nožna kočnica, a koju CV3, naravno, ima. Ako je snažno pritisnete, CV3 radikalno usporava. Potrebno je neko vrijeme da se naviknete na nožnu papučicu jer isprva koči vrlo nježno, a nakon što pojačate pritisak, osjetno snažnije. Kočnice koje aktivirate rukama su pak neprimjetne i pouzdane u smislu doziranja i učinka kočenja.
Malo i o ergonomiji. Na CV3 se sjedi ugodno i tu nema nekih prigovora. Ispod vozačeva sjedala je prostor u koji na mjeru stane integralna kaciga, što je poprilično malen volumen s obzirom na veličinu vozila. Koristan dodatak u bogatoj serijskoj opremi je zaslon za kontrolu tlaka u gumama za sva tri kotača. Tu su i tempomat, grijane ručke, kompletna LED-svjetla i sustav povezivanja Kymco Noodoe koji je integriran u TFT-zaslon.
Ujedno, CV3 ima sustav keyless, koji je dobro poznat u svijetu automobila. Pri zaustavljanju prednja se osovina može jednostavno zaključati pritiskom na tipku, što sprječava prevrtanje skutera. Tu je i parkirna kočnica koja se nalazi na lijevoj strani upravljača. Čak se i visina vjetrobranskog stakla – za bolju zaštitu od vjetra – može podesiti mehanički s pomoću vijaka. Ukratko, iznimno bogat paket opreme koji u konačnici ima i svoju cijenu – 14.495 eura! Nije malo, ali nije riječ o bezazlenom proizvodu, već hightech uratku koji urbanu svakodnevicu čini jednostavnijom.
Tehnički podaci
Motor
Paralelni twin, četiri ventila, ubrizgavanje, CVT-mjenjač, regulirani katalizator, norma Euro 5, obujam 550 ccm, snaga 51 KS pri 7500 o/min, okretni moment 47 Nm, završni prijenos preko zupčastog remena
Okvir, ovjes, kočnice
Čelični cjevasti okvir, sprijeda paralelogramski ovjes, straga oscilirajuća vilica, dvostruki diskovi promjera 250 mm sprijeda, straga disk promjera 260 mm
Gume 110/70-13 sprijeda, 160/60-15 straga
Dimenzije i masa
D x Š x V 2140 x 800 x 1485 mm, međuosovinski razmak 1580 mm, visina sjedala 790 mm, masa 280 kg, ukupna dopuštena masa 447 kg, spremnik goriva 15,5 l, najviša brzina 160 km
Garancija tri godine
Cijena: 14.495 eura