Kako se auti popravljaju u najkraćem roku?

Što je sve potrebno i koliko je ljudi uključeno da bi auto bio servisiran ili popravljen u najkraćem mogućem roku? Nakon što je pronađen servis, mehaničar mora prepoznati kvar i njegov uzrok – a tada počinje logistička utrka!

Za oko 2500 različitih modela auta na cesti, u voznom parku od oko 2 milijuna vozila, potrebno je u jednom trenutku pronaći točno određen dio koji se pokvario. Često, za vozilo koje se više ne proizvodi i staro je oko 14 godina mehaničar mora naručiti specifični dio, pa ga po uputama proizvođača, uz specijalne alate i protokole, ugraditi u vaše vozilo. Serviseri potom provjeravaju je li sve ispravno i je li kvar napravio dodatnu štetu, pa u najgorem slučaju lov na dijelove počinje iznova, uz komunikaciju s distributerima.

Utrka u kojoj se svi natječu

Pred vozačem su izazovi u izboru najboljeg ili najbližeg, a u posljednje vrijeme slobodnog i prvog termina u servisu. Nakon detekcije kvara servisi kreću u potragu za dijelovima, a Tokić pritom za njih na stanju čuva oko 400.000 različitih artikala i preko 300 poznatih brendova. Pritom nije dovoljno da dijelovi čekaju spremni na policama glavnih skladišta veličine preko 36.000 m2, već da se nalaze u blizini baš vašeg servisa koji je u možda u Čaglinu, Gaćalezima ili Muću.

Gdje god servis bio, uvjetno rečeno Tokić je „uvijek usput“. Izuzmemo li otoke i pogranični dio Like mogli bismo reći da je kupac od mreže poslovnica Tokića s dijelovima udaljen najviše pola sata. Međutim, s obzirom da svaki vozač očekuje gotovo trenutni popravak auta, Tokić naručene dijelove servisima dostavlja od 3 do 5 puta dnevno. Između dostava, kako bi što prije popravili auto, Tokićeve poslovnice posjećuju i sami mehaničari, pa i vozači u potrazi za pravim dijelovima.

A koji su pravi dijelovi?

Nema jednoznačnog odgovora jer kupac, mehaničar ili vozač, može tražiti kvalitetu na razini prve ugradnje, može tražiti premium artikle koji su iznad originalne kvalitete (tuning), a može tražiti i pristupačnije i jeftinije dijelove. Kvalitetu dijelova bira kupac, a Tokić se brine da u ponudi ima alternativu za svaki cjenovni i kvalitativni razred. Kroz upoznavanje hrvatskog i regionalnog tržišta Tokić je stvorio i vlastite robne marke (TQ, Hector, Atom) s kojima vozačima i mehaničarima osigurava najvišu kvalitetu u optimalnom cjenovnom razredu. Kroz Tokić edukacijski centar TEC, jedinstven u ovom djelu Europe, osigurane su redovite edukacije i seminari za sve mehaničare.

Nakon potrage vozača za mehaničarima, pa mehaničara za brzo dostupnim dijelovima, svoje logističke izazove prolaze i distributeri. Kao član globalne kooperacije distributera ATR International, Tokić pritom surađuje sa svim značajnim svjetskim brendovima i dobavljačima. Kako bi precizno znao koji je najkraći put od tvornice, do police u skladištu i konačnog vozila Tokić je opremljen najnaprednijim tehnologijama, Data-managementom i RPA-procesima. Kroz iskustvo od preko 30 godina i vrhunske stručnjake, potom i naprednu Internet trgovinu „Sigurnost na putu“ kao glavni slogan kopanije osigurana je u najkraćem mogućem roku.

Robotizacija za sigurnost

Kao puno više od „prodavača“ auto dijelova Tokić Grupa upravlja i tvrtkom kćeri Bartog u Sloveniji te raspolaže s preko 200 robotski-automatiziranih procesa (RPA) koji godišnje izvode oko 10 milijuna zadataka. Jer, uz preko 1100 zaposlenih i 140 poslovnica u Hrvatskoj i Sloveniji, to je jedini način da auto bude popravljen u najkraćem mogućem roku, s provjerenim dijelovima i informacijama. Uz konzultacije i obostranu podršku s mehaničarima, koji su ključna karika u održavanju mobilnost hrvatske društvene i poslovne zajednice.