

Za ovaj primjer automobile možemo slobodno usporediti s ljudskim tijelom. Svima nama pa tako i našim limenim ljubimcima katkada treba odmor. No duže stajanje, u ljudskom smislu možemo to usporediti s dužim ležanjem kada smo bolesni, vozilu može uzrokovati mnoge probleme. Zamislite da ležite tri tjedna i da vam netko nakon toga zapovijedi da potrčite.
Mišići bi vam toliko atrofirali da ne biste mogli napraviti ni koraka. Slično, naravno ne u mišićima, događa se i kod raznih pokretnih i nepokretnih dijelova. Često može doći do korozije i sljepljivanja, mogu korodirati kočioni diskovi, klima uređaju također ne paše ako se duže ne koristi, a tek pumpi za vodu.
Amortizeri su tu da bi radili, a ne stalno bili u istom položaju, dok ulje i gorivo isto tako mogu izgubiti svoja svojstva.
Prvi korak prije ostavljanja automobila da stoji je temeljito pranje, bez obzira u kojim je uvjetima prije toga vožen. Pranje će ukloniti različite nečistoće s laka vašeg vozila, koje će ako se skore nakon nekoliko mjeseci biti jako teško ukloniti
Prije par desetljeća cerada je bila ‘must have’ u zaštiti parkiranog automobila. Ipak, kasnije se pokazalo da ona radi više štete nego koristi, brže se skuplja vlaga pa ona može ubrzati koroziju pojedinih dijelova. Današnje su cerade kudikamo sofisticiranije, one ‘dišu’ odnosno ne dopuštaju zadržavanje vlage.
One jesu nešto skuplje, ali su mnogo jeftinije od štete do koje bi moglo doći ako ne zaštite vaše vozilo. Ceradu smo naveli prije garaže jer manji broj vozača posjeduje garažu. Optimalna zaštita naravno da bi bila suha garaža s mogućnošću provjetravanja.
Ako će vaš automobil stajati svega dva do tri mjeseca, kotače nije potrebno skidati. Gume je najbolje napumpati na oko 0,2 bara više od tvorničke deklaracije i svako malo ako je moguće, da ne dođe do deformacije pneumatika, pomaknuti vozilo.
Ako će vozilo stajati duže, primjerice godinu dana, najbolje je skinuti kotače i skladištiti ih, ali ne poslagati ih jedan na drugi. A vozilo u tom slučaju postaviti na kladiva od tvrđeg drveta.
Ako duže niste promijenili motorno ulje ono je polako počelo gubiti svoja svojstva, pa je tako preporučljivo natočiti novo ulje. Također, napunite rezervoar goriva do vrha, time sprječavate kondenzaciju na njegovim zidovima. Gorivo je kvarljiva roba, iako neki od proizvođača dodatno ulijevaju aditive.
Najbolje bi bilo potražiti neki od tzv. stabilizatora goriva, koji će produžiti njegovu trajnost. Kako oni nisu česti u auto trgovinama za savjet se raspitajte kod vozača motora koji su s tim aditivom zacijelo imali više susreta.
Ako je vaš akumulator već nekoliko godina star bilo bi ga najbolje odspojiti i kod kraćih vremenskih perioda. Ako je nov, a automobil mislite ponovo voziti kroz dva mjeseca, može ga se i ostaviti spojenog. Kod dužeg stajanje smjestite ga negdje na toplije i suho mjesto i po potrebi prije paljenja dopunite.
Tako ćete smanjiti mogućnost da pretrpi ozbiljniji i trajan pad kapaciteta. Obično je bolje koristiti ručnu kočnicu radi sigurnosti, no nemojte to činiti ako će automobil jako dugo stajati. Često se može dogoditi da će se ‘zapeći’ kočioni dijelovi. Ako je vozilo parkirano vani, okrenite kotače prema ivičnjaku ili stavite neku prepreku (ciglu, komad drveta) pod dva kotača.
Nakon dugog stajanja prije nego startate motor i krenete u prvu vožnju znajte da će vašem automobilu to biti svojevrstan šok. Kako bi se on umanjio provjerite stanje remenja, kablova i svjećica, također očistite kontakte na koje se spaja akumulator. Provjerite njegovo stanje i dopunite ga, te također dopunite gume ako su praznije.
Provjera kočione tekućine i ulja u motoru isto je tako bitna, a pod vašim automobilom ako je bilo problema mogu biti tragovi curenja tekućina. Antifriz je najbolje promijeniti svake dvije godine, pa i njega prekontrolirajte. I napokon kad ste izašli na prometnicu zapamtite da morate biti vrlo nježni. Ipak mu je ovo prvi trening nakon dugo vremena.