Jeep Avenger – Baby Jeep na elektrodudu

Prvi automobil legendarnog američkog brenda koji je dizajniran u Europi za europske kupce ujedno je i prvi električni Jeep u 80-godišnjoj povijesti. Zasad se našim kupcima nudi samo u elektrovarijanti snage 156 KS, ali i pogonom samo na prednje kotače

Unatoč želji da se prije svega svidi europskim kupcima te prilagodi njihovom načinu života, Avenger je svakako odmah prepoznatljiv klasični Jeep prema svojem dizajnerskom izričaju, osobito kada se gleda sprijeda gdje se nalazi sedam neizbježnih okomitih otvora na masci. Ipak, najmanji Jeep dosad (408 cm), jedva duži od aktualnog VW Pola, nema pogon na sve već isključivo prednje kotače poput platformske braće Mokke-e ili e-2008. No buni središnji greben koji se proteže kroz podnicu. Znači li to da je Avenger pripremljen za dogradnju pogona na sve kotače? Domaći zastupnik potvrdio nam je da bi model s benzinskim motorom trebao biti dostupan do kraja tekuće godine. Nadamo se i uz 4WD, jer ipak je ovo jedan Jeep.

Najbolje se snalazi u gradu

Većina električnih automobila ima ravnu ploču baterijskih članaka smještenih u podnici. Ovdje je riječ o drugačijem pristupu, jer Jeep koristi najnoviju Stellantisovu eCMP2-platformu (tzv. multienergetsku) koja predviđa i motore s unutarnjim izgaranjem. Dakle, odvojeni baterijski moduli preseljeni su u prostore u kojima biste našli ispušni sustav, spremnik goriva te prazan prostor ispod sjedala čime prostori za noge ostaju slobodni. Stoga je baby Jeep iznenađujuće prostran za mali automobil, ali samo sprijeda. Pohvalno je što u interijeru ima čak 34 litre prostora za pohranu sitnica u različitim pretincima.

S druge strane, prostor za putnike straga u e-SUV-u pomalo razočarava. Prostor za noge je vrlo tijesan iza sjedala, a dodatno ga otežava i veliki tunel na sredini poda – tako da bi transfer troje putnika na dužim relacijama mogao biti vrlo nezgodan. No barem prostora za glavu onima visokima do 180 cm ima u pristojnoj količini. Zaključno, mnogo ugodnije je kada se u Avengeru prevoze četiri osobe.

Prtljažnik od 355 litara nije najprostraniji u klasi, iako pravilni oblik olakšava smještaj predmeta, dok Jeepovi inženjeri tvrde da se – s položenim stražnjim sjedalom – u Avenger bez problema može utovariti brdski bicikl.

Na rad multimedije tijekom testa nismo imali nikakvih zamjerki, izbornici su dobro organizirani, grafika jasna, a lako je postaviti prečace za nekoliko uobičajenih zadataka. Većina funkcija klime izdvojena je od dodirnog zaslona i koristi tipke, što ćemo uvijek pozdraviti i pohvaliti. Jasno, pregledno, čisto – odlike za kojima bi se trebali povoditi mnogi konkurenti.

Što se off-road vožnje tiče, moramo spomenuti različite modove vožnje gdje Avenger kao da želi ujediniti dva svijeta. Osim klasičnih postavki (Sport, Normal), vozač može birati i način rada Eco uz dodatnu opciju rada u načinu Snow, Mud and Sand. Sustav kontrole HDC na nizbrdici i sustav vožnje po terenu All Terrain te mala masa daju dašak prepoznatljivog DNK marke Jeep pa Avenger ne bismo nikako isključili iz izvancestovnih aktivnosti. Nažalost, u e-varijanti je to malo vjerojatno jer je za tako nešto Stellantis na većem e-Peugeotu 3008 predstavio novu platformu (STLA), no veliki odmak od tla (20 cm) i kratki prevjesi pokazuju da je Avenger sposobniji od pukog penjanja po gradskim rubnjacima.

Većina će Avenger ipak najradije vidjeti na gradskim prometnicama, jer dimenzije, lakoća upravljanja i krug okretanja omogućuju vrlo visok nivo okretnosti, a dovoljno snage i momenta unose živahnost u rad. S dimenzijama, barem u dužinu i širinu, automobila gradske klase, Avenger lako svladava svakodnevne urbane zadaće, a ni parkiranje nije bauk, dok povišeno sjedenje istovremeno pridonosi i inače dobroj preglednosti iz kabine. Nešto snažnija konfiguracija rada amortizera te duži hod opruga omogućuju uvjerljivo upijanje svih rupa i neravnina pa vam ni penjanje po spomenutim rubnjacima neće praviti probleme.

Rigidnost ovjesa osjeća se i na otvorenoj cesti gdje Avenger uredno prati sve želje vozača bez prevelikih iznenađenja, iako smo dojma da mu više odgovara gradsko manevriranje. Također, pri vožnji autocestom primjetna je snažnija buka kolanja zraka oko karoserije, a tome kumuje Jeepov prepoznatljiv kutijast oblik, no to nije nešto s čim se ne može živjeti. Potrošnja se na testu, bez prevelikih odricanja, uvijek kretala ispod 15 kWh na 100 prijeđenih kilometara, dok smo u eko-vožnji istu uspjeli spustiti na 12 kWh/100km. U prijevodu, Avengerom ćete bez prevelike muke s punom baterijom prelaziti oko 400 km.

Drugačiji od sličnih

Kada Avenger usporedimo s izravnim konkurentima, zapravo možemo samo govoriti o njegovoj braći ili barem polubraći. Naime, i Mokka i e-2008 dolaze s iste platforme, iako su u Jeepu odradili dosta izvannastavne domaće zadaće kako bi Avenger bio više svojstven. Željeli su kraće prednje i stražnje prevjese za bolje terenske mogućnosti pa se određene strukture na prednjem i stražnjem dijelu ipak razlikuju što je zahtijevalo dodatna ulaganja od proizvođača. Prilazni kut iznosi 20 stupnjeva, dok straga možete računati na 32 stupnja kuta.

Avengeru je omogućeno montiranje guma većeg promjera te veći hod kotača. Zatim, stražnje je sjedalo podignuto kako bi se stvorio dodatni prostor za noge, a drugačiji su i prozori. Proširen je i otvor vrata prtljažnika radi lakšeg utovara. Zatim je Jeep prigrlio najnoviji električni hardver – potpuno novi (ne samo modificirani) motor s permanentnim magnetima, nove baterije, novi inverter. Ti će dijelovi uskoro biti ugrađivani i u druge Stellantisove automobile. Dinamika na cesti (i izvan nje) također ima izrazito drugačiji okus od bliske konkurencije.

Ako uklonite sve predrasude o tome kakav bi Jeep trebao biti – a na temelju naših inicijalnih dojmova, smatramo da bi bilo mudro učiniti upravo to – onda je novi Avenger zaista sposoban mali SUV. Učinkovit je, ugodan i okretan u vožnji te pametno upakiran, a neki će zaljubljenici ovdje pronaći i dozu šarma i stila. Ako pak želite da vaš baby Jeep ima 4WD-pogon, pričekajte još koji mjesec, najprije benzinski motor (1,2 sa 100 KS), a zatim možda i punokrvnu varijantu 4×4 kojom ćete Avenger moći konfigurirati i za ozbiljne terenske zadaće.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
Kompaktni SUV s pet sjedala, D x Š x V 4084 x 1776 x 1528 mm, međuos. razmak 2562 mm, prtljažnik 355 l, masa/nosivost 1595/495 kg

Motor
Elektromotor, snaga 115 kW (156 KS), okretni moment 260 Nm, litij-ionska baterija bruto kapaciteta 54,0 kWh (neto 50,8 kWh), AC-punjenje 11 kW, DC-punjenje 100 kW

Prijenos
Na prednje kotače, fiksni prijenosni omjer

Vozne osobine
Ubrzanje 0-100 km/h………….9,0 s
Najviša brzina…………………..150 km/h
Krug okretaja………….10,5 m

Potrošnja
AMS-eco………………………12 kWh/100 km
Na testu……………………….14,7 kWh/100 km
Doseg eco/test……………….420/345 km

Konkurenti
Peugeot e-2008 za 39.670 eura , Opel Mokka Electric za 37.311 eura , Hyundai kona Electric za 36.590 eura


Cijene

Cijena početnog modela…………..40.900 eura

Cijena testnog modela……………..46.980 eura

Ocjena
Plus – upotrebljiv gradski e-auto, preglednost, okretnost, čist i pregledan interijer
Minus – prostranost, (još) nije pravi Jeep u off-road vožnji