

Blic-info
Segment: Kompaktni SUV sa plug-in hibridnom tehnologijom
Početak prodaje: dostupan u salonima
Cijena: od 513.217 kuna
Konkurenti: Audi Q3 45 TFSI e, Mercedes GLA 250e, Volvo XC40 T4 Recharge
Malo ušminkana karoserija, poneka nadogradnja LED-prednjih svjetala – na prvi pogled nije se mnogo toga promijenilo u izgledu Jaguara E-Pacea nakon facelifta. Ruku na srce i ne treba, jer Jaguar E-Pace, s većim rođakom F-Paceom, jedan je od bestselera tradicionalne britanske marke. A tako bi trebalo ostati i s blago hibridiziranim motorima te plug-in hibridom P300e koji smo imali prilike isprobati. Ulazimo u vozilo. U unutrašnjosti je mali Jaguar posudio nekoliko elemenata iz sportskog F-Typea, što se – naravno – ne odnosi na povišeni položaj sjedenja koji je tipičan za sve SUV-e. Naravno, redizajn malo toga mijenja u smislu dostupnog prostora, posebno straga. Prtljažnik nije izgubio ništa od svog volumena od 494 do 1170 litara, unatoč dodatnoj visokonaponskoj bateriji te skrivenom pretincu za kablove.
Naprotiv, Jaguar je čak opremio E-Pace rezervnim kotačem pune dimenzije u podnici prtljažnika. Ono što je odmah uočljivo, čak i ovdje straga, mali ‘britanac’ je adekvatno obrađen za ovu klasu. U P300e R-Dynamic S je obilje mekane kože koja okružuje mekane plastične površine u testnom automobilu. Jedino što nas je zasmetalo jest povremeno lagano škripanje koje prodire iz dubine armaturne ploče, a javlja se na cesti koja obiluje neravninama. U tim uvjetima ovako opremljen E-Pace ispoljava sve negativne nuspojave sportskog, kruto podešenog podvozja.
Jaguar je točno na sredini kontrolne ploče ugradio novi infotainment sustav, koji je sada isti kao i kod većeg F-Pacea. Svoje jasne izbornike sada predstavlja na značajno većem HD-ekranu veličine 11,4 inča. Općenito, sustav, nazvan Pivi Pro, ugodno se brzo pokreće, gotovo odmah reagira na komandu te logično organizira funkcije vozila. Čak je i upravljanje automatskom klimom putem dodirnih polja i okretnih komandi mnogo intuitivnije nego kod nekih premium konkurenata, tako da se morate samo naviknuti na dodirne tipke na kolu upravljača.
Do 55 km bešumno
Sljeme, dakle vrh Zagrebačke gore, nalazi se na 1035 m nadmorske visine te pruža nezaboravan pogled na našu metropolu. Vraćamo se prema gradu, a Jaguar sprinta na svojim ‘baršunastim šapama’. Izlizanu metaforu vezanu uz mačku jednostavno smo morali ponovno upotrijebiti, jer baš dobro pristaje modelu E-Pace P300e. Ovaj plug-in hibrid vozimo s potpuno napunjenom baterijom, koja bi prema WLTP-u trebala postići čisto električni doseg od 55 km. Putno računalo u digitalnom kokpitu od 12,3 inča predviđa upravo tu vrijednost, no na kraju je ipak bilo nešto kraće (47 km). Tih je dana temperatura bila u ‘debelom’ minusu, pa tu ‘nedosljednost’ vjerojatno možemo pripisati tome.
Kao i kod tehnički blisko povezanih plug-in pogonskih sklopova u Evoqueu i Discovery Sportu, i ovdje postoje različiti načini rada. P300e ili dosljedno koristi električni doseg, po želji vozi hibridno ili pak koristi potpunu snagu sustava. Od modelske godine 2022., trocilindarski motor obujma 1,5 litara i snage 200 KS bi čak trebao moći aktivno puniti bateriju od 15 kWh dok je u pokretu. Međutim, ovaj plug-in već ima CCS-utičnicu za brzo punjenje kojom se baterija može napuniti do 80 posto već za 30 minuta.
Uvijek naprijed, nikad izvan zavoja
Krajnje je vrijeme da potrošimo malo energije. Dakle, prelazimo na dinamički način rada i ponovno se uspinjemo na brdo. Digitalni instrumenti postaju crveni, head-up projektor prikazuje brojač okretaja na vjetrobranu umjesto strelica za navigaciju, čak i tišina na koju smo navikli više ne postoji. Jer sada se trocilindarski bubnjevi bude i žustro slušaju naredbe – 1,5-litreni turbobenzinac sada funkcionira s elektromotorom snage 80 kW na stražnjoj osovini. Sa snagom sustava od 227 kW (309 KS), E-Pace ubrzava od nule do 100 km/h za 6,5 sekundi, što se čini i bržim zahvaljujući okretnom momentu sustava od 540 Nm. To sve prati ZF-ov automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa, koji nikad ne zastajkuje i brzo slijedi naredbe kod ručne izmjene stupnjeva prijenosa.
Jaguar u ovom režimu podešava podvozje E-Pacea u sportski mod, sada je sve nešto tvrđe, ali da se kompaktni SUV sa svojim 20-inčnim kotačima pritom ne kotrlja neugodno po ponekad lošim cestama. Ipak, bolje je smanjiti gas prije zavoja. Jer P300e gura svoje 2,2 tone teško tijelo, podupravljajući kroz oštre zavoje. Na dugoj nizbrdici, plug-in željno obnavlja višak energije kočenja, šteta samo što vozač ne može regulirati stupanj rekuperacije kvalitetnim aluminijskim pedalama mjenjača, već isključivo papučicom kočnice. Nema veze, jer inženjeri ugađaju papučicu kočnice tako da je prijelaz s mehaničkog na električno kočenje gotovo neprimjetan – a to se ne može uzeti zdravo za gotovo.
Snažan plug-in hibrid je moćan, ali prije svega suvremen dodatak portfelju pogona E-Pace, koji u slučaju testnog vozila košta točno 625.619 kuna. Starta s osjetno većom cijenom no konkurencija, no u principu nudi veću snagu sustava. S doplatama se cijena gotovo pa izjednačava s konkurentima poput Mercedesa GLA 250e ili Audija Q3 45 TFSIe, dok je Volvo XC 40 T4 Recharge u konačnici ipak povoljniji.
Tehnički podaci
Karoserija
D x Š x V 4395 x 1900 x 1678 mm, međuosovinski razmak 2681 mm, prtljažnik
494–1170 l, masa praznog 2173 kg, nosivost 497 kg
Motor
Turbobenzinski, trocilindarski redni, obujam 1498 ccm, snaga 147 kW (200 KS) pri 5500 o/min, okretni moment 280 Nm pri 2000 o/min, straga sinkroni e-motor snage 80 kW i okretnog momenta 260 Nm, snaga/okretni moment sustava 227 kW (309 KS)/540 Nm
Prijenos
Na sve kotače, automatski mjenjač s devet stupnjeva
Performanse
0 – 100 km/h…………6,5 s
Najviša brzina……..216 km/h
Potrošnja – ukupno (NEDC)……..2,0 l ES + 15,9 kWh/100 km
Potrošnja na testu (hibridni mod) – 5,8 l/100 km
Potrošnja na testu (samo benzin) – 8,2 l/100 km
Konkurenti
Audi Q3 45 TFSI e PHEV Stronic S line od 421.146 kuna, Mercedes GLA 250e PHEV od 330.892 kune, Volvo XC40 T4 Recharge PHEV od 336.524 kune
Cijena
Osnovni model……. 513.217 kuna
Testni model……….. 625.619 kuna
Ocjena
Plus – potrošnja u hibridnom modu, čvrstina, sportski osjećaj za upravljačem
Minus – masa se itekako osjeća u vožnji, tvrdo podvozje, visoka početna cijena modela