Test: Hyundai Tucson 1.6 CRDi Premium – Hrabrost se isplati

Novi Tucson donosi revoluciju u Hyundaijevu dizajnu te bez imalo zadrške pretendira na vrh klase. Dakle, samopouzdanja mu ne manjka, no je li to dovoljno da ostvari ambiciozne planove

Parametrijska dinamika nova je dizajnerska mantra Korejaca, a očitava se u pregršt ekspresivnih detalja – od moćne maske sa skrivenim dnevnim i zakretnim LED-svjetlima, preko oštrih bočnih linija, pa sve do cijelom dužinom položenih stražnjih svjetala iznad kojih je, premijerno u Hyundaiju, brisač skriven u spojleru.

Varijabilnost izražena prostranošću

Sa 4,5 metara dužine i 186,5 cm širine, Tucson formalno pripada kategoriji kompaktnih SUV-a, iako je narastao u svim smjerovima (dva cm duži, 1,5 cm širi te pola cm viši). Istovremeno putnici na stražnjim sjedalima profitiraju od dodatnih 26 mm u prostoru koljena. Prostranost je i prije bila Hyundaijev forte, ali sada je straga posve na razini VW Tiguana, ali i pola koplja iznad većine konkurencije. Nagib stražnjeg naslona može se podesiti u više stupnjeva, ali i preklopiti u ravnu podnicu, po želji i u sekcijama (40:20:40).

Stražnja klupa nije klizna, no to ne uzimamo toliko za zlo jer je prtljažnik, usprkos blagoj hibridizaciji (48 V sustav), sa 577 l tek nešto manji od izdašnog standardnog (620 l). S oborenim naslonima i 1759 l Tucson praktično nema konkurencije. Čak ni kod dužine sjedeće površine Hyundai nije pribjegao klasičnom triku azijskih proizvođača pa iako 51 cm sprijeda, odnosno 49 cm straga, nisu u vrhu klase, sjedi se udobno. Tek bi voljeli malo više bočne potpore.

Bolja varijanta digitalizacije

Unutrašnjost donosi znatno manje avangarde od vanjštine, ali to uopće ne smatramo lošim. Digitalizacija je i tu uzela maha, na što odmah ukazuju 10,25-inčni digitalni instrumenti ispred vozača koji su zapravo standard u novom Tucsonu, jer serijski stižu od druge razine opreme Comfort Plus. Jednostavnost i preglednost zadržavaju i kod promjene moda vožnje, gdje u pravilu boja sugerira da vozite u modu Eco (smireni plavkasti tonovi) u odnosu na, primjerice, Sport (agresivnija crvena). Na središnjoj konzoli umjesto klasičnih gumbiju nalazimo dodirne površine, ali Hyundai srećom nije upao u zamku kao VW s novim Golfom, pa primjerice za kontrolu klimatizacije nije potrebno kopati po izbornicima.

Jedina posljedica ostaje u vidu otisaka prstiju na sjajnoj crnoj plastici. Središnji zaslon, također 10,25-inčni, nudi infotainment nove generacije koji se odazivom, učinkovitošću ili kvalitetom prikaza stražnje kamere miljama distancira od prethodnika te putem relativno jednostavne strukture izbornika nudi obilje opcija. Tek se nedovoljno velike ikone na početnom zaslonu u istih tonova teže razlikuju na prvu, a kako su i natpisi mali, oči češće nego bi željeli skreću pogled s ceste na zaslon. Dizajn upravljača s dvostrukim krakovima neće se svima dopasti, ali hoće mogućnost programiranja djela gumbiju najčešće korištenim komandama (npr. prekini navigaciju), slično kao i opcija izravnog isključivanja sustava za održavanje vozila unutar trake koja se inače automatski uključuje pri startu.

Hibridizacija i slobodno kotrljanje

Vrijeme je za pokret. Ispod ekspresivno izvedenog poklopca Hyundai skriva četverocilindarski turbobenzinac koji razvija 150 KS i 48-voltnu tehnologiju iako snaga i moment (250 Nm), bez obzira na dodatni starter-generator (12 kW), ostaju na istoj razini kao i kod klasične izvedbe. Prednost bi se trebale očitavati u nešto nižoj potrošnji i neprimjetnoj interakciji sustava start-stop na semaforima. Dodatno, 48V-sustav otvara prostor inteligentnom manualnom mjenjaču (iMT) sa šest stupnjeva da tijekom vožnje konstantnom brzinom i otpuštanjem papučice gasa isključi motor te dopusti automobilu da uđe u fazu tkz. jedrenja.

Kako spojka mjenjača djeluje elektronički, tako će se uključeni stupanj ponovno uključiti zahvaljujući snazi hibridnog starter-generatora čim vozač pritisne papučicu spojke ili brzina postane preniska. U praksi sustav djeluje vrlo dobro, ali djeluje samo u modu Eco. Najviše privikavanja ovako motoriziranog Tucsona ostaje početno kretanje koje zahtijeva dosta rada sa spojkom kako bi se pri startu zadržala fluidnost. Koga to posebno nervira rješenje će pronaći u 13.500 kuna skupljoj izvedbi s dvostrukim mjenjačem.

Dinamika iz sjene

Podizanjem brzine popravlja se i dojam, iako 1.6T ne impresionira poput jednako snažnog VW-ova 1,5 TSI-ja. Uz to, treba računati i da je pri otpuštanju papučice gasa zamjetnije usporavanje na račun rekuperacije i punjenja mini-baterije kapaciteta 0,44 kWh. Zimske gume i slinave prometnice u prvi mah ne ulijevaju povjerenje, no mjerenja na suhom pokazuju da je Tucson s kombinacijom McPhersona i multilinka dinamički znatno sposobniji nego što motor i komforne postavke na prvu sugeriraju. Upravljač na početku pruža određenu dozu otpora, no isto tako precizno prati zadanu putanju te je prilično brz kroz čunjeve. Čak i kod naglih prebacivanja težine između prednje i stražnje osovine, nema neugodnih iznenađenja, dok u slučaju pretjerivanja predvidivo klizi preko prednjih kotača.

Uz cijelu armadu sigurnosnih sustava Tucson zapravo najviše impresionira onim temeljnim – klasičnim kočenjem. Potonjem pomaže i masa manja od većine konkurencije dok je naginjanje karoserije svedeno u okvire prihvatljivog. Što se potrošnje tiče, 48-voltni sustav kao da je tu radi WLTP-mjerenja, a ne realnih uvjeta pa su konačne brojke djelomice iznadprosječne. Na autocesti (pri 140 km/h na granici 3000 okretaja) treba računati na prosjek od gotovo devet litara, u gradu, dijelom i na račun spomenutog nezgrapnog kretanja, to će biti otprilike pola litre manje. Tek na otvorenoj cesti, s većim udjelom funkcije slobodnog kotrljanja, Tucson dolazi na svoje, a potrošnja pada na prihvatljivijih 6,5 litara.

Kvaliteta (uvijek) košta

Testni primjerak u opremi Premium košta 226.000 kuna. Zauzvrat nudi izuzetno raskošan popis dodatne opreme (18-inčni alu-naplatci, navigacija 10,25 inča, LED-svjetla sprijeda i straga…), iako ne i adaptivni tempomat što bi drugi najbogatiji paket morao imati. Ipak, dobra vijest za kupce je da se za te detalje ne mora birati viša razina opreme, već je tu solidan popis dodatnih paketa i opcija. Posljedično i početni benzinac (174.990 kn) uz dvije nadoplate – paket Winter (koža na upravljaču i grijana sjedala) i 17-inčne alu-naplatke, postaje sasvim smislena ponuda. Digitalizacija instrumenata započinje od sljedećeg paketa Comfort Plus, no tek s opremom Style i parametrijskom maskom u boji novi Tucson dolazi do punog izražaja.

No ostavimo li za trenutak dizajn po strani, Hyundai je s novim Tucsonom napravio iznimno dobar posao i malo mu se toga može zamjeriti. Dakle, uspjeh zajamčen? Izvrsni početni rezultati za sada to potvrđuju pa ispada da za Tucson vrijedi i ona stara korejska poslovica koja kaže – hrabrome pomažu i zvijezde.