Hyundai Kona Hybrid (2021.) – Zlatna sredina
Uz benzinsku, električnu i hibridnu verziju, nedavno obnovljena Kona jedan je od najsvestranijih crossovera na tržištu. Je li potonja izvedba ujedno i - zlatna sredina?
Ostavljanje traga u izrazito kompetitivnom segmentu poznatom po imenima kao što su Juke, C-HR i Captur donedavno se moglo činiti poput nemoguće misije. No od lansiranja 2017., Hyundai Kona postigla je upravo to – nekoliko prestižnih nagrada te više od 250.000 prodanih primjeraka kasnije, Kona je danas model koji, ako kupujete novi crossover, ne možete ne uzeti u obzir.
Jedan od ključeva Konina strelovitog uspona do statusa bestselera njezina je svestranost, odnosno činjenica da je dostupna s tri motorizacije – osim u benzinskoj (odnosno blago hibridnoj) i potpuno električnoj verziji, Hyundaijev bestseler može se dobiti i kao hibrid. Potonju samopuneću izvedbu testirali smo krajem ljeta, odnosno otprilike godinu dana nakon premijere obnovljene Kone.
Agresivnije lice
Najveća promjena u odnosu na izvorni model je novooblikovano (čitaj – agresivnije) lice koje, doduše, izgleda mnogo bolje u bilo kojoj drugoj boji karoserije, osim ove nefotogenične crne testiranog modela. Tanja dnevna svjetla, veća i sada dvodijelna rešetka hladnjaka te skladnije oblikovana prednja LED-svjetla čine upadljiviji prednji dio dobro usklađenim s tek neznatno dorađenim stražnjim. U odnosu na klasičnu benzinsku izvedbu, HEV se razlikuje samo po natpisu Hybrid na poklopcu prtljažnika, dok su 18-inčni naplatci jedan od znakova da se radi o najopremljenijoj (stoga i najskupljoj) verziji GRIPit.
U unutrašnjosti, gdje su najočitije promjene digitalni instrumenti, veliki 10,25-inčni dodirni zaslon Bluelink infotainment sustava (s navigacijom i Bluetoothom) te prekidač električne ručne kočnice (umjesto dosadašnje klasične ručne), bogata oprema uključuje kožom presvučena i grijana sjedala, automatsku klimu, bežični punjač za pametne telefone, adaptivni tempomat, head-up zaslon, Krellov audiosustav te još mnogo toga, uključujući brojne napredne sustave asistencije s previše kratica da bismo ih sve ovdje naveli.
Kombinirano – 4,8 l/100 km
Konin interijer usporediv je s najljućim konkurentima po pitanju kvalitete i završne obrade, kao i ponude prostora, premda višim putnicima (iznad 1,80 m) straga manjka mjesta za glavu uz tek prosječnu prostranost za noge. Prtljažnik od 374 litre je dobar, ali ništa veći od onoga što nude konkurenti. Sprijeda ima mnogo prostora i za više putnike, premda neobično visok vozačev položaj sjedenja neće biti po svačijem ukusu.
Konin hibridni pogon, koji čine 141 KS snažna kombinacija 1,6-litrenog benzinca (105 KS), elektromotora (43,5 KS) i litij-ionske baterije (1,56 kWh), uparen je sa šeststupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i pokreće prednje kotače. Ovisno o tome kako vozite Konu Hybrid, vožnja može biti izrazito uglađena i ugodna, a i štedljiva – uz pažljiviju vožnju, potrošnju goriva moguće je u kombiniranom prosjeku spustiti na 4,8 l/100 km, što je u skladu ili malo bolje od usporedivih hibrida. Uz neosjetan rad hibridnog sustava, odnosno skladnu koordinaciju između benzinskog i električnog pogona, Hyundaijev pogonski sklop radi jednako uvjerljivo kao i oni u već odavno prisutnim Toyotinim hibridima.
U gradskom prometu, ponajprije prilikom kretanja i pri nižim brzinama, automobil pokreće isključivo struja, premda za održavanje EV-vožnje morate imati poprilično osjetljivo desno stopalo – u suprotnom se u vožnju uključuje i benzinski motor.
Neuvjerljiv DCT
Performanse Kone Hybrid su dobre u svakodnevnoj vožnji, a kod pretjecanja na otvorenoj ili ubrzavanja na autocesti potrebno je odlučnije istražiti hod papučice gasa za dobivanje potiska očekivanog od 141 KS snažnog vozila. Polugicama iza upravljača može se upravljati razinom regenerativnog kočenja kojim se, među ostalim, puni mala baterija, odnosno mijenjati stupnjeve prijenosa kada je odabran mod vožnje Sport.
Činjenica da hibridna Kona koristi DCT, umjesto za ovakva vozila uobičajen CVT-mjenjač, na papiru djeluje obećavajuće. Međutim, u vožnji otvorenom cestom nije toliko uvjerljiv – nerijetko koji trenutak predugo ‘traži’ odgovarajući stupanj prijenosa, pa se čini da ometa usklađenost hibridnog sustava. Taj nedostatak uvijek možete ‘popraviti’ samostalnim odabirom željenog stupnja prijenosa, ali ne biste trebali to činiti. S druge strane, mjenjač ostavlja bolji dojam u gradu, gdje pruža očekivano uglađene izmjene, odnosno većinu ga vremena ni ne primjećujete.
Hyundaijevi inženjeri obnavljanje modela iskoristili su za poboljšanje ovjesa i udobnosti vožnje. Kona uglavnom uspijeva dobro svladati oštećenja naših cesta, no izraženije rupe i poprečne neravnine grublje se prenose na putnike, pri čemu zasigurno ne pomažu 18-inčni naplatci. Želite li crossover s dinamičnim voznim karakteristikama, odaberite Konu N, a ova hibridna verzija, s druge strane, pruža neupečatljive, no sigurne i neutralne vozne osobine – drugim riječima, Kona u ovom izdanju nije zabavna nego ponajprije učinkovita.
Kona Hybrid dostupna je isključivo s automatskim DCT-mjenjačem, a iako testirana verzija GRIPit stoji 217.476 kuna, Hyundai nudi tek neznatno manje opremljenu inačicu DESIREit za 179.990 kuna.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4205 x 1800 x 1565 mm, međuosovinski razmak 2600 mm, prtljažnik 374/1143 litre, masa 1453 kg, nosivost 504 kg
Motor
Benzinski, 1580 ccm, četiri cilindra, 77 kW/105 KS pri 5700 o/min, okretni moment 147 Nm od 4000 o/min, elektromotor od 32 kW/43,5 KS, litij-ionska polimerna baterija od 1,56 kWh
Prijenos
Šeststupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h…… 11,6 s
Najviša brzina…..160 km/h
Potrošnja deklarirana….3,9-4,3 l/100 km
Potrošnja na testu….4,8 l/100 km
Emisija CO2…….90-99 g/km
Konkurenti (početni modeli)
Renault Captur E-Tech 145 Hibrid (143 KS) od 173.500 kn, Toyota C-HR Hybrid (122 KS) od 211.100 kn, Nissan Juke 1.0 DIG-T (114 KS) od 136.313 kn
Cijena
Početni model 1.6 Gdi HEV 6DCT DESIREit………179.990 kn
Testirani model 1.6 Gdi HEV 6DCT GRIPit……217.476 kn
Ocjena
PLUS: dizajn, oprema, unutrašnjost, hibridni sustav, uglađenost vožnje, niska potrošnja uz pažljivu vožnju
MINUS: DCT bi u nekim situacijama mogao biti uvjerljiviji, udobnost ovjesa na lošim prometnicama