HR TEST 1000 km – Renault Clio TCe 100 vs. TCe 130 vs. Blue dCi 85. Cijene i mogućnosti pod povećalom

Osim što je zanimljivo vidjeti koliko dugo trocilindraš može pratiti snažniji turbobenzinac, prvi put u Hrvatskoj testiran je i novi Clio dizel, a kako su karte promiješane, otkrio je protokol HR-testa

Koji je Clio najbolji? Odgovori su jednostavni, a prava pitanja teška. Jer odmah je očigledno koji je najbolji. Najčešće najskuplji – logično – jer je riječ o istim modelima.

No koji je najbolji za vas, otkriva naš HR-test! Poslije čitanja trebali biste brzo shvatiti koji motor i oprema treba baš vama za potpunu sreću. Za početak, najljepše je što Clio nema pogrešan, ni preslab, a ni prerastrošan motor. No nisu baš uvijek savršeni.

Eliminacija cijenom

Eliminacija cijenom, kada je neka opcija preskupa da bi imala smisla, ovdje je očigledna i logična. To se, recimo, tiče benzinca TCe100 i dizelskog Clija sa 85 KS, gdje je 15 KS slabiji dizelaš s Intens opremom skuplji 12 tisuća kuna. Jer, za doplatu od deset tisuća kuna na također štedljivom benzincu (zvuči mnogo) možete dobiti i 9,3-inčnu multimediju.

Inače, s top opremom Edition One (nije dostupna uz dci 85) dobit ćete punu košaru – i veliki ekran, ali i 17-colne felge, crni interijer, krom detalje, paket Look, pomoć pri parkiranju, automatsku kočnicu, dvostruko dno prtljažnika… I stoga – čini se – Clio treba biti ili početni ili top!

Vožnja počinje

Testne vožnje treba započeti u najslabijem autu jer inače vam se osjetila ‘pomaknu’, pokvari percepcija i ništa vam neće sjesti na mjesto. Stoga startamo u TCe100 koji se među konkurentima (Peugeot 1,2 turbo, VW 1.0 TSI), ne ističe ni po čemu posebnom.

Ima manu da mu treba mnogo gasa pri startu, poglavito u gradu, kada se želite naglo prestrojiti uz gas. No ima i vrlinu da autocestu možete ‘gutati’ pri izuzetno visokim brzinama uz niske potrošnje. Samo je potrebno prijeći 2500 okretaja i motor će zaslužiti visoke ocjene.

Također, voli puno gasa i kada ga počnete tiskati, razbudit će se, a čak će i zvuk prerasti iz mlinčića u nešto zabavniji mikser! Malen je, ali bez napora može držati tempo od 170 km/h, a žestinu pokazuje i kada punite brzine do crvenog područja. Nikad ne troši previše i ne ostaje bez daha te je zapravo izuzetno zabavan, a uvijek ekonomičan.

Sve smo ne program „eco“…

To je, kako se čini, cijena ‘sporog’ odvajanja iz točke stajanja. Pritom ćemo naglasiti da je u programu Eco Clio TCe100 vrlo spor i pola litre štedljiviji, a ‘pravi’ je u programu Sport kada je i zvuk topliji.

Vizualni začin od 9000 kn

Srednji program Normal je gotovo nepotreban, već je tu za neodlučne. No vozački, Clio je i s ovim motorom prava delikatesa. Zabavniji je i topliji od jačeg 1,33-benzinca, a svakako i zbog dizela. Koji je razlog? Zbog paketa R.S. Line koji stoji 8800 kn?

Samo djelomice jer taj paket ne donosi nikakva poboljšanja na ovjesu, ali je lijepo koliko na vozački doživljaj utječu bolja sjedala i volan presvučen kvalitetnijom kožom.

Samo zahvaljujući tome u TCe100 smo jurili s najvećim osmijehom na usporednom testu. I ne samo zbog toga već i zbog najboljeg balansa, odnosno najlakšeg motora u nosu. Razlika u masi nije značajna, ali s manjim motorom Clio skreće lako kao perce.

Budući da smo se vozili u većima poput Renaulta Kadjara, Nissana X-Traila, Talismana s Mercedesovim 1,33-litrenim turbakom, pa i u A-klasi, od Clija s tim motorom smo u početku malo više očekivali.

Automatik ga čini komfornim, ne sportskim

Ovdje, doduše, razvija 130 KS, ali i Clio je manji auto. No kilometri i povezivanje s autom iznimno mnogo znače. Najprije smo mislili da polugice na volanu za izmjenu brzina ničemu ne služe, samo za intervenciju, nakon čega se mjenjač ponovno vraća u automatski mod.

Međutim kada dulje držite polugicu +/- iza volana, automatik prebaci u ručni mod i Clio TCe130 EDC napokon grize bez samoinicijativnog šaltanja. Naime, u automatskom se modu s pregršt gasa ne može voziti toliko povezano i tečno, a da mjenjač pritom ne pokvari doživljaj.

Kada sami počnete ‘šaltati’, priča postaje potpuna. To je to! Clio podiže brzine ozbiljno visoko i, osim RS-a, ovo je najljepši pogon za Clio svih vremena. No nedostaje mu mrvica onog toplog zvuka (ekologija ga ‘uškopila’) i žestine koju su motori imali prije eko-norme Euro6d-Temp.

Sada je sve kultivirano i štedljivo, pa i ovaj, ali ne brinite – snage vam neće nedostajati jer je ovakav Clio TCe100 pravi maratonac. Ponekad je čak njegovu ‘skočnost’ u gradu teško krotiti, pa je dobro uključiti program Eco kako bi se lakše dozirao.

Slabiji je šarmantniji, zbog?

Odnosno, šteta je što ovaj model nema doplaćen Multisense jer bi mu nesumnjivo pristajao program za profiliranje mjenjača, volana, odziva na gas… Je li bolji od početnog trocilindraša? Apsolutno, ali su njegove karakteristike obavijene automatskim mjenjačem, kao i 18 tisuća višom cijenom.

Slabiji model bio je šarmantniji zbog paketa R.S. line i boljih sjedala te volana, kao i nešto boljih voznih osobina, ali u konačnici, razlika u cijeni je potpuno opravdana sa 30 KS i automatskim mjenjačem. Posebice jer potrošnja snažnijeg benzinca nije značajno viša, a do 160 km/h s jačim stižete deset sekundi brže (vidi tablice).

Dizelska bajka je malo drukčija i svima dobro poznata. Predvidivost, topliji zvuk, teži prednji kraj koji u rukama prosječnih vozača znači osjećaj mase i povjerenja, vrlo niska potrošnja te sporiji ritam vožnje koji se nameće.

A gdje je dizel?

Poglavito jer nam se na testu našla izvedba sa 85 KS. Ima li ona što tražiti među jačim i lakšim benzincima? Na startu do 100 km/h je značajno sporija od 100 KS snažnog benzinca, ali dizel raspolaže sa 220 Nm (50 više od TCE100), što ga na putovanju čini čak i upotrebljivijim.

Od 60 do 150 km/h s puno gasa bez problema drži ritam. No, doživljaj nije ni upola zabavan kao s benzincima. Ponovno, za jedan dio tog doživljaja kriva je lošija oprema dizela (unutrašnjost koja nije crna te manji sedmoinčni ekran).

No negativna nuspojava svakako je i teži motor, sporiji odaziv na gas te uspavano dizelsko ozračje. Jednostavno, dizelski Clio teže mijenja smjer od benzinaca, ali kada je o potrošnji riječ, tu je nenadmašan.

Shvatili smo to vozeći prema ograničenjima od Zagreba do Siska, što je vjerojatno najštedljivija dionica na svijetu, na kojoj je dCi85 zabilježio prosjek od svega 2,9 l/100 km. Ta brojka podrazumijeva vožnju između 40 i 75 km/h. Samo ni benzinci nisu više tako rastrošni (prouči tablice), pa imamo i ukupan poredak.

I koji je najbolji Clio?

Svakako jači i skuplji benzinac, ali kada na njega pridodate 9,3-inčni ekran s kojim interijer doslovce procvate, cijena raste u neku drugu, višu sferu. Većim je dijelom opravdava i automatski EDC-mjenjač na autu, ali cjenovni razred od 160 tisuća kuna za gradsku klasu nameće najstrože kriterije. Što je najbolje, ni narančasti bogato opremljeni početni model R.S. Line nije jeftin.

Za model s ekrana potrebno je izdvojiti 143 tisuće kune, od kojih 5000 kn otpada na 9,3-inčni ekran s navigacijom te 5500 za Multisense. Ova lijepa boja stoji 4400 kn, presvlake na sjedalima još 3300 kn, a potom još i oprema R.S.

Line cijenu podiže 5500 kn. Međutim, tražite li ovakav doživljaj i vizualni nastup, to uvijek košta. I zato, pitanje je samo hoćete li štedjeti na snazi ili opremi i tehnologiji.

Tko se vozi puno gradom, preživjet će i naviknuti se na manjkavosti trocilindraša, čak će ih naučiti anulirati. To svakako treba biti njegov izbor. Drugi izbor jest tehnološki pobjednik TCE 130 EDC, najviše što klasičan gradski auto može ponuditi.

A dizel? Zapravo nam ga je žao, jer i dalje radi sve korektno i najštedljiviji je. No industrija ga je odlučila izgurati, i to tako da je proizvela sjajne benzince.

Naime, kraj TCE 130 s automatikom za 135.900 kuna, dizel slabiji 45 KS i s ručnim mjenjačem ne isplati se kupiti kako biste uštedjeli 6000 kn. Tada bi, primjerice, bilo bolje izabrati dizel sa 115 KS koji stoji 137.900 kn, no to je već dio nekog drugog testa.


Izdvojeno

Snaga, cilindar i obujam ‘džabe’
Započnimo s prvim postulatima. Moćna benzinska izvedba sa 130 KS od slabijeg benzinca sa 100 KS skuplja je 18 tisuća kuna. Toliko inače stoje doplate za dobar automatik, pa ispada da Renault s jednom takvom doplatom besplatno daje veći obujmom i 30 KS snažniji 1,33-litreni turbobenzinac – razvijen u suradnji s Mercedesom. Je li moguće, isplati li se razvući još malo i gdje je u svemu dizelski model? Pa, možda, nekad, nekom… Pročitajte stoga HR-test.