E-automobili radije voze solo
Tek su rijetki električari sposobni povući teške prikolice, dok je kod drugih kuka straga samo u službi nosača bicikala. Donosimo pregled tržišta
Doseg polako raste, infrastruktura je sve brojnija, no ponajviše je tu sve veći broj dostupnih modela e-automobila koji se smatraju sposobnima za svakodnevne zadatke. Uz jednu veliku iznimku, tko namjerava vući prikolicu, mora dobro zaviriti u tehničke podatke. Tablicu možete vidjeti na sljedećoj stranici, barem za one modele gdje su takve mogućnosti naznačene. I odmah moramo reći – situacija nije posve povoljna. Primjerice, dobro prihvaćeni i već etablirani modeli poput Hyundaija Kone Electro, Kije e-Niro ili Nissana Leafa neće biti izbor onih koji, primjerice, žele povući kakav teret za sobom. No znatno bolja situacija nije ni s novijim električarima pa, primjerice, ni Mazda za MX-30 ni VW za ID.3 ne predviđaju kuku. Potonji je, doduše, nakon upita kupaca dobio kuku koja nosi 75 kg, ali je ona prvenstveno tu da ponese nekoliko bicikala. Naime, VW ID.3 ne može nositi ništa na krovu. Tko želi vući prikolicu ili imati krovne nosače, morat će se stoga odlučiti za veći ID.4.
Ostaju samo SUV-i
Tko traži fleksibilnost, neminovno mora posegnuti za većim (SUV) modelima. Predvodnik je Tesla X koja s mogućnošću vuče iznad dvije tone može prikopčati kampericu ili prikolicu za konje. Barem jednog moći će povući Audi e-tron i Mercedes EQC. Malo manje nude elektrolimuzina Polestar 2 te kompaktni SUV Volvo XC40 koji sa 1,5 tona mogu povući kamp-kućice srednje veličine. Za Teslin model 3 nema paušalne vrijednosti, dok ostali teško mogu povući kuću na kotačima jer ispod 750 kg – koliko nude BMW iX3, Ford Mustang Mach-e ili Jaguar i-Pace – nije dovoljno ni za najmanje. Pitanje je stoga, zašto e-automobili toliko zaziru od vuče?
Odgovor je zapravo manje tehničke prirode koliko pitanje postavki proizvođača. Čisto konstrukcijski, ništa ne smeta većoj mogućnosti vuče, ali stoga trpi pogonski sklop. Izostanak kuke elegantan je način dijela proizvođača da kupce liše neugodnog iznenađenja u vidu dosega i potrošnje.
Moćniji plug-in hibridi
Nešto bolju sliku nude plug-in hibridi (PHEV). Zahvaljujući kombinaciji klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem i e-pogona ne vežu se samo lokalno uklanjanje štetnih emisija na kratkim dionicama s dugoprugaškim mogućnostima, već i mogućnosti solidne vuče prikopčane prikolice. Primjerice, PHEV-varijante Audija Q7, Mercedesa GLE i Porschea Cayennea vuku do 3,5 tona. U slučaju Audija A8, BMW-a X5, Mercedesove E-klase i Range Rovera te brojnih Volvovih modela, te su vrijednosti također većinom iznad dvije tone, iako varijante s klasičnim motorima vuku još i više. Čak i manji modeli poput Mercedesove A-klase (do 1600 kg), BMW trojke (do 1500 kg), Kije Ceed SW (do 1300 kg) i sličnih plug-in hibrida nude solidnije brojke od električara.
MOGUĆNOST VUČE E-AUTOMOBILA
Model Vuča prikolice nekoč. Vuča prik. kočena Sistemska snaga
Tesla Model X 2250 kg 450 kg od 413 kW/562 KS
Audi e-tron 1800 kg 750 kg od 230 kW/313 KS
Audi e-tron Sportback 1800 kg 750 kg od 230 kW/313 KS
Mercedes EQC 1800 kg 750 kg od 300 kW/408 KS
Mercedes EQA 350 1800 kg 750 kg od 215 kW/292 KS
Hyundai Ioniq 5 1600 kg 750 kg od 125 KS/170 kW
Polestar 2 1500 kg 750 kg od 300 kW/408 KS
Volvo XC40 1500 kg 750 kg od 300 kW/408 PS
Audi Q4 e-tron 50 1200 kg 750 kg od 220 kW/ 199 KS
VW ID.4 1000 kg 750 kg od 109 kW/149 KS
Škoda Eniaq 1000 kg 750 kg od 132 kW/180 KS
BMW iX3 750 kg 750 kg od 210 kW/286 KS
Ford Mustang Mach-E 750 kg** 750 kg** od 190 kW/258 KS
Jaguar I-Pace 750 kg 750 kg od 294 kW/400 KS
Tesla Model 3 (ovisno o modelu) 750 kg 750 kg od 225 kW/306 KS