DS4 (2021.) – Citroen C4 po cijeni Audija A3
'Dvaput je dvaput' - kaže naš narod. U manirama ove općepoznate mudrosti, uvoznik marke DS će drugi put pokušati proboj Citroënova luksuznog brenda na hrvatsko tržište. Predvodnik novog vala noviteta je kompaktni crossover DS4, cjenovno pozicioniran u rangu njemačkog premium trolista
Isprva su moderni DS-ovi nosili Citroënov logo, da bi se kasnije osamostalili. Da, kad je Citroën 2015. lansirao samostalnu premium marku DS, govorili su – zaslužili su orden za hrabrost! S vremenom je skepticizam rastao, u Hrvatskoj je zastupnik odustao od njih, no tvrtka danas tvrdi da je u plusu i usuđuje se zakoračiti u važnu kompaktnu klasu sa svojim četvrtim modelom. DS4 je lutalica između kompakta i SUV-kupea, u dužinu mjeri 4,40 metara (dolazi na identičnoj platformi kao i Citroen C4 tj. Peugeot 308), a karakteriziraju ga oštre linije i zakrivljene površine.
Dizajniran u Parizu, proizveden u Rüsselsheimu
Iako cijena za Hrvatsku još nije poznata (no ona za Njemačku jest) DS4 ne ostavlja sumnju da želi igrati u ekipi s Fordom, Škodom ili Hyundaijem. Ne, DS4 želi uzdrmati elitniju konkurenciju, jer, po navodima tvornice, u kompaktnu klasu donosi tehnologiju visoke klase i nepogrešiv stil. DS4 redom napada društvo poput Audija, BMW-a ili Mercedesa. U Njemačkoj započinje na 28.900 eura (u Hrvatskoj treba uračunati trošarinu i viši PDV), a ovdje govorimo o osnovnom modelu sa 130 KS, koji u svojoj umjereno doziranoj standardnoj opremi može samo nagovijestiti cijelu pompu koju sprema DS4.
Sofisticiranost i raznolikost
U unutrašnjosti zaista postoje visokokvalitetni i vješto obrađeni materijali – od alkantare do karbona pa sve do kože – kao i profinjeni detalji. Nisu svi bili funkcionalno uspješni, ali dodirna podloga na središnjoj konzoli radi dobro, a struktura izbornika ne izgleda previše cerebralno. Također je vrlo lijep velik head-up zaslon, koji je dostupan uz nadoplatu (2500 eura u Njemačkoj), ali se također može naći kao standard u nekim varijantama.
Može biti dragulj – uz brojne doplate
U osnovi, DS 4 može biti dragulj, ali za to kupac ne samo da mora odabrati jednu od skupljih linija opreme (ukupno devet razina), već i provjeriti mnoge mogućnosti i pakete. Voljeli bismo izabrati Espace Plus za drugi red, jer nakon poprilično teškog ulaska, tamo je razočaravajuće tijesno. No naravno da ne postoji ta opcija. Kupac može odlučiti želi li se pokazati u klasičnom DS4, u blagom eksterijeru Crossa s krovnim trakama i crnim detaljima u donjem dijelu karoserije ili pak u DS 4 Performanceu s dinamičkim elementima.
A zatim postoji još nekoliko dodataka, koji se uglavnom moraju doplatiti, poput masažnih sjedala, audiosustava Focal ili navigacije, kao i tehnologije koje DS4 donosi u C-segment. Primjerice, sustav za pomoć u noćnoj vožnji (doplata ovisno o razini opreme od 200 do previsokih 4800 eura*) ili adaptivno podvozje Active Scan Suspension koje se zasniva na kameri. U modelima pogonjenima motorom na unutarnje izgaranje mora se doplatiti 1000 eura*, dok plug-in hibridna izvedba E-Tense to donosi kao standard.
Da, osjećaj je kao na brodu
I tu dolazimo do prvih vozačkih dojmova koje smo prikupili u modelima pogonjenima top-benzinskim motorom PureTech 225 i E-Tense 225. Usput, kao i sve izvedbe DS4, motori su upareni s osmostupanjskim automatskim mjenjačem, dok ručni mjenjač više nije dostupan. Adaptivni ovjes, koji se prilagođava čitajući cestu ispred automobila uz pomoć prednje kamere, savršeno prilagođava amortizere, koji se mogu podesiti u hodu i kompresiji, za svaki hupser i svaku rupu. Ovo funkcionira na razumno njegovanim, pa čak i poprilično valovitim magistralnim cestama, gdje nas DS poprilično uvjerljivo može podsjetiti kako je to bilo u romantičnim vremenima DS-a iz 50-ih.
No, vrlo se brzo priča mijenja ako grubi poprečni spojevi ili čak rupe uđu pod kotače. DS4, koji se čini nezainteresiranim za preciznije upravljanje u zavojima, grubo i nevoljko protutnja preko njih i ne radi ništa bolje od nekih non-premium kompaktnih modela sa standardnim ovjesom.
Start na oko 226.000 kuna
Ni snažniji motori ne čine čuda. S više od 200 KS dobro ubrzavaju, ali ne očekujete performanse à la Golf GTI i njemu sličnima. Bit ćete pomalo razočarani pristojnim, ali nikad inspirativnim DS-om. Ovaj DS, dizajniran u Parizu i izgrađen u Rüsselsheimu, je mirniji. Kupci još mogu birati i između hibrida s baterijom kapaciteta 12,4 kWh, koji prema WLTP-u može prijeći 55 km na čisto električan pogon. Za lokalnu vožnju bez emisija, možete uštedjeti punu bateriju u načinu vožnje te koristiti samo benzinski motor od 180 KS. Baterija se napuni za nešto manje od dva sata.
Na kraju malo i o cijeni. Naša je slobodna procjena da će DS4 na hrvatskom tržištu startati na oko 226.000 kuna. A što nudi konkurencija? Mnogo, no kao možda najzanimljiviju kupnju u ovome trenutku među kompaktima valja istaknuti Audi A3 Sportback (30 TFSI Select) koji starta na – 215.573 kune.
ZAKLJUČAK:
DS4 zasigurno nije automobil za svakoga. Preskup je za ono što nudi, a ključna je riječ po pitanju praktičnosti – prostor straga. Ako tražite punu vrijednost kompaktnog automobila s pet sjedala, možda ćete više pronaći kod povoljnije i ergonomičnije konkurencije. Oni kojima dinamika i ergonomija pak nisu na prvome mjestu, mogli bi u DS4 pronaći nešto posebno.
Napomena: *Cijene u Njemačkoj; u Hrvatskoj još nisu formirane