

Jesenski niske temperature, oblaci koji djeluju kao da su sjeli na krajolik i naizgled nezaustavljiva kiša u okolici Bohinjskog jezera, nedaleko salona Alpine u kojem smo preuzeli A110S, nisu idealni uvjeti za isprobavanje moderne interpretacije jednog od kultnih sportskih automobila prošlog stoljeća. Pogotovo kada je opremljen beskompromisnim Michelin Pilot Sport Cup 2 gumama koje ne vole kišu, a još manje jesenski niske temperature. No, što je tu je, zaključili smo i nastavili dalje u potrazi za zavojima i lokacijama za fotografiranje.
Postavljen na namjenskoj aluminijskoj konstrukciji, moderni A110, lansiran 2017., ima malu masu (1114 kg) i središnje ugrađeni motor te stražnji pogon, a u međuvremenu je podvrgnut redizajnu te je danas dostupan u tri verzije – kao početni A110, duljim putovanjima orijentirani A110 GT i na ovim fotografijama prikazani A110S. Potonji je najsportskija verzija ionako prema sportskoj vožnji orijentiranog automobila – S verziju pokreće 300 KS snažna (A110 razvija 252 KS) verzija 1,8-litrenog turbobenzinskog motora iz aktualnog Renaulta Megane R.S., koji snagu na stražnje kotače prenosi sedamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.
Izvana, sada već prepoznatljiv dizajn moderne Alpine u ovom se slučaju ističe opcijskim Aero paketom (stražnji spojler i prednji donji spojler) i spomenutim Michelin gumama (215/40 R18 sprijeda i 245/40 R18 straga), a u unutrašnjosti gotovo nepodesivim Sabelt školjkastim sjedalima te upravljačem i prednjom konzolom presvučenima Dinamica mikrofibrom.
Spuštanje u kokpit samo 1248 mm visokog Alpinea i nisko postavljeno vozačko sjedalo zahtijeva određenu fizičku fleksibilnost, a smješteni s poluispruženim nogama iza kompaktnog upravljača i digitalnih instrumenata, prvo što primjećuje jest minimalizam vozačkog okruženja. Osim iz Renaultovih modela doniranog zaslona infotainmenta i kontrola klime, na uzdignutom središnjem tunelu nalaze se tri tipke mjenjača i velika crvena startna tipka spomenutog četiricilindraša direktno iza glave – i to je to.
Nakon reski glasnog buđenja motora, pritišćemo tipku D i krećemo.
Vožnja kroz Ribčev Laz protječe uglađeno, a odmah je primjetna izrazita krutost konstrukcije i napetost ovjesa (S ima 50 posto kruće opruge i specifično namještene amortizere u odnosu na A110). Nakon izlaska na otvorene ceste, isprobavamo tipku Sport na upravljaču i mjenjač prebacujemo u ručni mod, što odmah mijenja karakter automobila.
Sportski ispuh sada glasno “puca” pri svakom otpuštanju gasa i promjeni stupnja prijenosa naniže, a čak i blaži pritisak gasa rezultira uvjerljivim ubrzanjem – 300 KS i 340 Nm danas nije puno, ali uz masu nešto veću od 1100 kilograma, A110S s mjesta do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde (i postiže maksimalnih 275 km/h) te silovito svladava svako međuubrzanje.
Čak i na mokrim cestama i nezagrijanim gumama, odmah je moguće osjetiti agilnost i izravnost kojima Alpine reagira na svaki vozačev unos upravljačem i papučicom gasa. Doduše, vremenske prilike uskraćuju nam uživanje stoga, ograničeni gotovo neprekidnom kišom, zapućujemo se prema Zagrebu gdje ćemo idućih dana s A110S istraživati omiljene ceste i skupljati dojmove za test koji ćete moći pročitati u tiskanom izdanju Auto Motor i Sporta.