Alpine A110S – Moderna interpretacija legende
Sa središnje ugrađenim motorom od 300 KS, masom od samo 1114 kg, stražnjim pogonom, za stazu optimiziranim ovjesom i izrazito sportskim Michelin gumama, A110S Renaultova podbranda Alpine jedan je od najuzbudljivijih vozačkih automobila današnjice. Konačno smo imali priliku sjesti za upravljač. Prenosimo prve dojmove
Jesenski niske temperature, oblaci koji djeluju kao da su sjeli na krajolik i naizgled nezaustavljiva kiša u okolici Bohinjskog jezera, nedaleko salona Alpine u kojem smo preuzeli A110S, nisu idealni uvjeti za isprobavanje moderne interpretacije jednog od kultnih sportskih automobila prošlog stoljeća. Pogotovo kada je opremljen beskompromisnim Michelin Pilot Sport Cup 2 gumama koje ne vole kišu, a još manje jesenski niske temperature. No, što je tu je, zaključili smo i nastavili dalje u potrazi za zavojima i lokacijama za fotografiranje.
Postavljen na namjenskoj aluminijskoj konstrukciji, moderni A110, lansiran 2017., ima malu masu (1114 kg) i središnje ugrađeni motor te stražnji pogon, a u međuvremenu je podvrgnut redizajnu te je danas dostupan u tri verzije – kao početni A110, duljim putovanjima orijentirani A110 GT i na ovim fotografijama prikazani A110S. Potonji je najsportskija verzija ionako prema sportskoj vožnji orijentiranog automobila – S verziju pokreće 300 KS snažna (A110 razvija 252 KS) verzija 1,8-litrenog turbobenzinskog motora iz aktualnog Renaulta Megane R.S., koji snagu na stražnje kotače prenosi sedamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.
Izvana, sada već prepoznatljiv dizajn moderne Alpine u ovom se slučaju ističe opcijskim Aero paketom (stražnji spojler i prednji donji spojler) i spomenutim Michelin gumama (215/40 R18 sprijeda i 245/40 R18 straga), a u unutrašnjosti gotovo nepodesivim Sabelt školjkastim sjedalima te upravljačem i prednjom konzolom presvučenima Dinamica mikrofibrom.
Spuštanje u kokpit samo 1248 mm visokog Alpinea i nisko postavljeno vozačko sjedalo zahtijeva određenu fizičku fleksibilnost, a smješteni s poluispruženim nogama iza kompaktnog upravljača i digitalnih instrumenata, prvo što primjećuje jest minimalizam vozačkog okruženja. Osim iz Renaultovih modela doniranog zaslona infotainmenta i kontrola klime, na uzdignutom središnjem tunelu nalaze se tri tipke mjenjača i velika crvena startna tipka spomenutog četiricilindraša direktno iza glave – i to je to.
Nakon reski glasnog buđenja motora, pritišćemo tipku D i krećemo.
Vožnja kroz Ribčev Laz protječe uglađeno, a odmah je primjetna izrazita krutost konstrukcije i napetost ovjesa (S ima 50 posto kruće opruge i specifično namještene amortizere u odnosu na A110). Nakon izlaska na otvorene ceste, isprobavamo tipku Sport na upravljaču i mjenjač prebacujemo u ručni mod, što odmah mijenja karakter automobila.
Sportski ispuh sada glasno “puca” pri svakom otpuštanju gasa i promjeni stupnja prijenosa naniže, a čak i blaži pritisak gasa rezultira uvjerljivim ubrzanjem – 300 KS i 340 Nm danas nije puno, ali uz masu nešto veću od 1100 kilograma, A110S s mjesta do 100 km/h ubrzava za samo 4,2 sekunde (i postiže maksimalnih 275 km/h) te silovito svladava svako međuubrzanje.
Čak i na mokrim cestama i nezagrijanim gumama, odmah je moguće osjetiti agilnost i izravnost kojima Alpine reagira na svaki vozačev unos upravljačem i papučicom gasa. Doduše, vremenske prilike uskraćuju nam uživanje stoga, ograničeni gotovo neprekidnom kišom, zapućujemo se prema Zagrebu gdje ćemo idućih dana s A110S istraživati omiljene ceste i skupljati dojmove za test koji ćete moći pročitati u tiskanom izdanju Auto Motor i Sporta.